Saturday, January 24, 2009

Takkan Islam Hilang di Dunia

Assalamualaikum wbt..

dah lme ak x blogging..
i'm quiet bz with my life right now..
so memandangkn ak dah lme x blogging...
ak nak share this story..
enjoy your reading...


ISLAM? Apa sebenarnya Islam? Aku tidak pernah tahu. Sepanjang aku sudah tahu membaca, tidak pernah aku terbaca perkataan itu. Apa itu Islam? Ketika jiwa aku terasa kosong, aku teringat kata arwah datuk, “Kita ni orang Islam, Daniel. Kalau kamu terasa kosong, bacalah Quran, banyakkan sembahyang dan zikir malam. Islam itu agama dari langit. Nabinya Muhammad, Quran kitabnya dan ALLAH itu tuhan yang berhak disembah. Sembahyang itu maknanya; sembah Yang Maha Esa,”. Itu kata datuk.

Muhammad itu siapa? Quran itu apa? ALLAH? Tuhan itu apa? Untuk siapa? “Jangan dicari Islam,”. Bill menegahku ketika aku bercerita tentang Islam. Islam itu tidak lain hanyalah hijab yang membataskan minda. “Tetapi, dari apa yang aku baca, Melayu adalah Islam. Jadi aku adalah Islam,”. Bill mendengus. Segalanya kedengaran Islam dan Melayu hanya akan membuntukan minda kita. Sebab itulah orang Melayu pada abad ke-21 tidak maju. Pemikiran mereka disempitkan dengan fahaman dan idealisme Islam dan Melayu, Bill menambah.

“Islam dan Melayu tidak akan maju?”.

Bip. Satu mesej diterima.

Malam ini konsert sempena tahun baru. Konsert besar-besaran. “Hiburan lagi,”. Meggeleng-gelengkan kepala. Aku teringat, hiburan seperti ini dahulu pernah dibantah oleh rakyat. Kerana ini semua duniawi kata mereka. Santapan rohani yang merosakkan minda dan melalaikan iman. Iman? Apa iman? Aku tidak tahu. Tetapi sekarang, semuanya berlumba-lumba menganjurkan pesta yang segala macam.

“Hiburan itu hanya santapan untuk mereka yang mengejar dunia. Mereka yang tidak percaya hidup yang sebenarnya. Mereka yang jiwanya kosong,” pesan datuk kepadaku dahulu. Tetapi, sekarang, jiwa aku kosong. Hiburan ini tidak pernah dapat memenuhi jiwa aku. “Bukalah Quran, sebutlah nama ALLAH, dekati agamaNYA. Dekati ISLAM. Itulah santapan jiwa sebenarnya,”.

Aku tidak tahu apa itu agama. Tidak tahu Quran, tidak kenal Islam. ALLAH lagi tidak pernah aku dengar namanya. Jiwaku tandus, gersang dan perlu dibasahi. Tetapi aku tidak tahu dengan apa hendak dibasahkan. Dengan apa? Haruskah dibasahi dengan arak yang pelbagai macam atau keringat ketika berpesta sakan? Menatap segala macam kemajuan? Dengan agama? Tetapi aku tidak pernah mengenal agama.

Mengeluh. Menoleh keluar jendela.

Banggunan pencakar langit memenuhi segenap isi mayapada. Diantaranya, Menara Berkembar Petronas tersergam layu. Diteliti banggunan itu. “Dulu, KLCC tu pernah jadi kebanggaan kita. Bukti kejayaan kita dalam bidang kejuruteraan moden,”. Itu kata-kata datuk. Tetapi sekarang banggunan itu tidak sampai separuh pun dari banggunan lain sekarang. “Kita sudah maju Daniel. Kita dapat berdiri sama tinggi, duduk pun sudah sama rendah dengan negara Barat. Semua ini kerana kita,”. Bill menepuk dadanya.

“Bukan kerana Islam. Islam tidak dapat memajukan kita. Tidak dapat mendirikan banggunan kita. Tidak dapat menerbangkan pesawat laju kita. Islam ialah hijab yang harus kita buka. Pekung yang perlu kita tinggalkan,”.

Kemajuan, kemajuan dan kemajuan, tetapi untuk apa? Pesawat laju berterbangan memenuhi ruang angkasa Kuala Lumpur tidak pernah mententeramkan aku. Banggunan tinggi-tinggi mencakar langit Malyasia tidak pernah memenuhi jiwa aku. Kemajuan ini untuk apa? Untuk siapa? Selepas dicapai semua, selepas itu apa? Sampai bila baru kita akan puas? Sampai kiamat? “Kiamat?”. Aku membuka laman web yang lain.

Bip.

Terpapar satu window mengenai kiamat. “Kiamat, hari pengakhiran dunia dan seluruh isinya. Manusia dan semuanya akan dimatikan. Dibangkitkan dari kematian menuju mahsyar. Tidak akan dibawa mereka untuk dihisab selain amalan semasa hidup”. “Apa salahnya berhibur jika itu menyenangkan kita? Kenapa perlu bersusah beribadat siang malam? Kenapa perlu berlapar sampai sebulan? Kenapa? Datuk sekarang diuji dengan penyakit yang entah dari mana datangnya. Kalau agama itu benar, kenapa hendak menyusahkan kita?”. Aku bertanya ketika melawat datuk.

Aku masih berhingus waktu datuk sakit dahulu. “Dalam Islam, apa yang dikejar oleh umat-Nya ialah syurga. Syurga dan neraka itu tempat yang akan kita abadi tinggal di dalamnya,”. “Jadi?”. “Jadi apa?”. “Kenapa perlu menyeksa diri”. “Bukan menyeksa diri,cu. Bukan. Ini ujian kita. Untuk menguji iman kita. Syurga itu dindingnya dibina dari segala kepayahan. Neraka pula,dindingnya dari segala macam kesenangan dunia,”.

“Bila kita akan pergi ke sana?”
“Ke mana?”
“Syurga?”
“Kita semua tidak pasti di mana kita akan berada. Entah syurga, entah neraka. Tetapi apa yang pasti,kita akan pergi ke sana setelah datang kiamat. Kemudian kita akan dihisab. Yang baik, yang buruk, semuanya ditimbang. Selepas itu barulah kita akan ke syurga atau ke neraka,”.

Syurga? Neraka? Ah entah di hujung dunia yang mana kedua-dua tempat itu? “Bill, aku ingin mencari Islam,”. “Jika Islam yang kau cari, kau tidak akan jumpa di sini. Islam itu hanya di muzium, di arkib negara. Di sini, apa yang kau akan jumpa ialah kemajuan. Kalau ada pun cuma imam, bilal dan siak masjid yang hidup segan mati tak mahu. Sekarang apa yang kita mahu ialah sains dan teknologi”.

“Tapi kau pun sama seperti aku, Melayu. Datuk nenek kita juga Melayu. Melayu itu Islam. Jadi kau pun Islam, Bill,”. “Heh! Melayu? Islam?”. Bill ketawa. “Aku hendak guna nama Melayu pun aku tak mahu. Kau hendak cakap aku Melayu?”.

Ketawa. Lebih galak dari tadi. Ketawanya menyindir. “Kenapa kau beriya-iya hendak mencari Islam?”. Ketawanya reda sedikit. “Jiwa aku kosong,”. “Kosong? Pergilah berhibur. Kebetulan malam ini ada keramaian. Kau boleh dapat perempuan, arak dan segala macam pil yang buat kau rasa macam di syurga,”. “Syurga? Begitu mudah kau dapat rasa syurga?”. Bill senyum dan mengangguk kepala.

Tidak seperti kata datuknya. Hendak masuk syurga, perlu diuji dengan ujian yang menyeksakan. Terlentang sakit yang entah apa sebabnya, entah apa ubatnya. Syurga Bill, begitu mudah diperoleh. Jalan lain ke syurga katanya sejak dari dahulu. “Iya Daniel. Syurga, kau akan rasa bebas, sebebas-bebasnya,”. “Lepas itu? Selepas itu apa?”. “Selepas itu? Apa maksud kau?”. “Selepas aku tersedar. Selepas kesan pil itu habis?”. “Kita ambil sekali lagi,”. “Kemudian? Sekali lagi?”. Bill mengangguk. “Sampai bila? Sampai bila terus ambil pil itu? Sampai semuanya habis kita makan? Ataupun sampai badan kita sudah lali dengan kesannya? Selepas itu apa pula? Mencuba pil baru?”. “Ya! Kau sudah faham sekarang, Daniel,”. Bahuku ditepuk. Bill mengangguk.

Senyumannya lebar, lebar selebar-lebarnya. “Tapi..”. “Tapi apa lagi Daniel? Kau masih lagi hendak mencari Islam? Mencari Islam untuk memenuhi kekosongan jiwa kau? Karut! Itu semua karut Daniel. Sekarang kita sudah maju. Nah, sekarang semuanya ada pada teknologi. Teknologi boleh beri kta semua,”. Satu bungkusan kecil dikeluarkan. Pil berwarna-warni penuh di dalamnya. “Cubalah. Kau akan dapat syurga. Kau tak akan lagi mencari Islam,”. “Tapi..”. “Apa?”.

“Aku bukan tikus makmal, Bill. Cuba mendapatkan syurga dari teknologi. Aku percaya, ada yang syurga lebih besar dari semua teknologi ini. Syurga yang lebih indah dari apa yang kau gambarkan. Syurga yang cahayanya hanya kau akan jumpa dari nur yang sebenar-beanrnya dan bukannya dari limpahan cahaya lampu neon. Aku mesti mencari Islam,”. “Bill..”. Aku merapati Bill. Memegang bahunya. “Kalau Hang Tuah berkata; tak akan Melayu hilang di dunia, aku pula percaya, tak akan Islam hilang di dunia,”.

www.iluvislam.com
AmeenAliff
Editor: deynarashid

Saturday, January 10, 2009

assalamualaikum...

akrtikel ni ak dpt dari i luv islam..
bagaimana org yahudi memasuki islam...
org ni msuk islam setelah membaca al quran...
dan tidak yakin akan agama yahudi kerana jwpn yang berlainan apabila beliau bertnya soalan yang sama...
tp bila beliau membaca al quran...
sume jawapan yang beliau cari ader didlm al quran...
so ak nak share cerita beliau...


My Reversion to Islam:
Jews for Allah


Yousef's family (taken from jews-for-Allah.org)

I was born to a Secular Jewish family, and at the age of 18 years old decided to look "deeper" into belief in God. Like most people, I looked at religion from a view point that was closer to me. Being that my family was Jewish and I was raised to attend Jewish schools I looked into Rabbinical "Orthodox Judaism".

In the year 1988 I entered a Yeshiva and started my journey into the Orthodox Rabbinical racist cult. In 1991 I wed my First wife (then) Luna Mellul now Qamar al Khattab. She was from the Moroccan town named Tetouan and was attending the racist Orthodox Jewish girl's seminary known as Breuers or Sampson Raphael Hirsh Bet Yaakov aka Bais Yakov.

1992 bought us the birth of my first child Abdel Rahman (formally Rachamim Cohen). Alhamdulilah he was then as he is now my pride and joy. Upon the birth of Abdel Rahman we were living in Williamsburg, Brooklyn in the Satmar Hasidic community. I used to see all the lying and cheating, government scams and money laundering using the Synagogue and Yeshiva bank accounts and the poor hygiene of these folk, and was nervous for my new born son not to grow up like these folk. We tried broadening our horizons and moved to the Ocean Parkway area of Brooklyn, later that year.

1994 till 1998 bought us the birth of 3 more wonderful children alhumdulilah. Hesibeh, Abdel Aziz (formally Ezra),and Abdullah (formally Ovadia) during these years I tried to convince myself that Judaism was a true path and I just didn't understand it because I never read the entire set of Talmud and it three different ways of understanding it including the "hidden level". You see this is the trick in the rabbinical cult, you will not EVER finish learning all the rabbinic text thus you are subservient to the Rabbis (a.k.a Elders of Zion) who will interpret Judaism for you. During this time frame the Rabbis saw that we doubted there beliefs thus constantly followed our family contacting all new friends and employers etc. The Rabbis MUST ALWAYS know where you move to and who are your friends. The Rabbis were starting to be a big nuisance as were the Rabbinical Jews so seeking a better future elsewhere we loaded up the family and moved to Palestine. (Then, like most westerners we were brainwashed to refer to the Jew entity as Israel).

September,1998 we now arrived in Ghaza or what the Jewish squatters refer to as Gush Qatif. Quickly my wife was turned off by the lies of the folk there and my son Abdel Rahman came running home from school one day saying "Daddy, my teacher doesn't cover her hair properly, her dress is to short, they don't learn Torah here and all they do is play"!! Maashaallah, my son was very correct so with no possessions or money we set off to find a home in the nearby Jew settlement of Netivot in occupied 1948 Palestine. Shas, a "religious political party" immediately helped us by providing a home and their private school system and my kids went from knowing NO Hebrew to being tops in there class alhumdulilah. During our stay in Netivot I met a Muslim from UAE and we had conversations for about 2 years where he would ask me questions about Jewish Aqeedah or Jewish creed, and then compare it to Tawheed al Elohiya a part of Islamic Monotheism. I would then go and ask major Rabbis questions about the Jewish creed and always got 60000 different answers. The Jews can't even tell you where there God is based on text; rather they say God is everywhere! (authubilah) One day I decided to go to the Arab souk and buy a translation of the meaning of the Holy Quran in the English language. Subahanallah I could not put it down!! Every problem I had with Jews and Judaism was being addressed by Allah the Most High, in the first three chapters of the Quran Allah swt answered most of my doubts about Judaism. The Quran is firm with the Jews and invites them to a just truth (Islam) to save them from the hellfire their ancestors are currently in.

When I finished reading the entire Quran, I could no longer associate with Jews any longer, thus I was obliged to tell my wife I am a Muslim. Alhamdulilah within two weeks my wife decided to read the Quran and became a Muslimah! Then the kids after her alhamdulilah. Soon after this we moved to the Palestinian Authority and East Jerusalem where we lived for almost 6 years.

Today 2006 alhamdulilah we live in Morocco. My kids' alhumdulilah no longer remember Hebrew and their first language is Arabic. All are learning in Islamic Arabic schools alhumdulilah and we thank Allah subahan w tala for blessing us with Islam.

www.iluvislam.com
By: Yousef al Khattab
Editor: Ibn affandi


Friday, January 9, 2009

Yahudi Laknatullah!!!!!

ratusan ribu rakyat palestin berada diambang kebuluran manakala kanak2 dan wanita serta rakyat2 palestin yg lain turut berada didalam ambang kemuncak krisis kemanusiaan.
situasi yang kritikal ini adalah disebabkn konspirasi2 jahat yg dlakukan oleh yahudi laknatullah!!!! dgn alasan yg x munasabah langsung...untuk memusnahkan gerakan Hamas...alasan mcm ni org bodoh jer yg akan bg utk menjayakn rancangan yg dy rancng sendiri...

kt sendiri dpt lihat krisis makanan, bekalan ubat, dan juga brg asasi yang lain disekat oleh rejim laknat ini melalui sempadan yang di kawal oleh mereka...
menyerang masjid...hospital...sekolah....adakah pejuang2 ini ada didalam sume tmpt ni??!!
itu sume kate2 dusta dari yahudi laknatullah...
alsan itu digunakan utk membunuh rakyat palestin yang tidak bersalah...
amerika pula seolah2 seperti anjing kepada yahudi..
setuju jer sume bnda yg dibuat oleh yahudi...

anda pk la n renungkn...
adakah pbb ni masih relevan???
adakah kt msih mengharap gencatan senjata???
tidak sbb yahudi selalu memungkiri janji..
kt sendri dpt bce n dgr di dlm al quran...
tentang bani israil...
betapa angkuhnya mereka...
betapa egonya mereka...
kerana itu Allah melaknat kaum yahudi...
kerana selalu memungkiri janji...
kerana selalu mensyirikkan Allah....

jd bangkitlah umat islam!!!
bangkit memperthnkan saudara kt!!!!
bangkit memperthnkan bumi palestin!!!!
Allahuakbar!!!Allahuakbar!!!!Allahuakbar!!!!

Wednesday, January 7, 2009

kehancuran tentera yahudi...

Hamas, Israel bertempur di darat

BANDAR RAYA GAZA: Kira-kira sembilan askar Israel dilaporkan maut atau cedera parah dalam pertempuran di Gaza, namun Kerajaan Israel enggan mengesahkan laporan berkenaan dan mendakwa hanya lapan askar cedera dalam kejadian itu.

Bagaimanapun, tentera Israel mendakwa kononnya setakat ini hanya lima askarnya terbunuh dalam pertempuran sejak Sabtu lalu, termasuk seorang pegawai payung terjunnya, semalam.

“Seorang pegawai Israel terbunuh dalam pertempuran di utara Gaza, malam Isnin lalu,” kata jurucakap tentera yang dipetik AFP di Baitulmaqdis, sambil mendakwa kematian itu mungkin berpunca daripada tembakan anggotanya sendiri tanpa sengaja.“Kematiannya menjadikan lima askar Israel terbunuh sejak tentera berkenaan melancarkan serangan ke atas Hamas sejak 27 Disember lalu. Tiga daripadanya mati akibat terkena ‘tembakan rakan sendiri’ dalam pertempuran di Gaza.

Hamas, yang melancarkan berpuluh-puluh tembakan roket kepada Israel, berikrar akan menanti askar Israel ‘di setiap penjuru jalan dan lorong’ di bandar ini.

Menteri Pertahanan Israel, Ehud Barak menyatakan negaranya akan terus memerangi Hamas - yang masuk hari ke-11 sehingga keadaan menjadi ‘tenang dan aman’ di selatan negara berkenaan.Penduduk di bandar utama wilayah berkenaan melaporkan pengeboman dari arah darat dan udara, menyebabkan asap tebal menyelubungi ruang udaranya dan api menerangi kegelapan malam di daerah utara Zeitoun, tempat pertempuran paling sengit.

Dalam kenyataan pertamanya bagi mengakui pertempuran di jalan raya Gaza di antara Israel dan Hamas, pihak tentera menyatakan pasukan udara dan artilerinya turut ‘membantu pasukan darat dengan melancarkan serangan ke atas kawasan Hamas yang digunakan sebagai tapak pelancaran roket.’

Laporan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) kelmarin, menyatakan jumlah kematian setakat ini sudah meningkat kepada 534 orang dan sekurang-kurangnya 2,470 orang tercedera. PBB juga mengakui bahawa ‘keadaan yang membahayakan kakitangan perubatan serta keadaan sukar untuk mengeluarkan mangsa yang tercedera daripada kesan runtuhan’ itu, menyebabkan pengiraan mangsa menjadi bertambah sulit.

Reuters memetik pegawai perubatan tempatan sebagai berkata, semua 13 anggota sebuah keluarga terkorban dalam letupan yang berlaku di sebuah rumah di timur Gaza. Menjelang jam 3 petang, 25 rakyat Palestin terkorban sejak awal pagi saja, sekurang-kurangnya 10 daripada mereka adalah kanak-kanak.

Sesetengah penduduk diberi amaran oleh askar Israel menerusi mesej yang dirakam dalam bahasa Arab bahawa mereka akan memusnahkan Hamas dan ‘kami akan menggunakan apa juga cara untuk melakukannya.’ - Agensi


kt lihat sendiri....
tentera2 yahudi maut ditgn mujahidin...
9 maut dan juga cedera parah tp mereka menafikn...
dgn menyatakan lapan sahaja yg cedera...
mereka jgk enggan mengesahkn laporan yg dibuat media..
tp yg mnjadi persoalan...
mengapa yahudi tidak membenarkn media membuat liputan...
adakah mereka takut..
takut akan laporan yg mnyatakn tentera2 mereka teruk dibelasah oleh hamas??
tkutkn akan laporan kekalahan mereka keatas hamas??
ini menunjukkan betapa ego n angkuhnya mereka...
tidak dpt mnerima tentangan hebat dari mujahidin2 hamas...
jd sma2 la kt renungkan...
bahawa yahudi tidak akan menang..
kerana mujahidin2 hamas mendpt bantuan dari Yang Maha Esa...
mereka berperang demi mempertahankn agama islam,maruah mereka,melindungi tmpt mereka yg diceroboh...
kt akan dpt sksikn kekalahan tentera2 yahudi...
kt tnggu dan lihat....

Tuesday, January 6, 2009

Selamatkan Palestin....

kekejaman yahudi semakin ketara...
hari ini bacalah surat kabar...
rejim zionis menggunakan bom kimia..
lihat sendiri kekejaman israel...
apakah pbb msih buta...
apakah oic msih buta....
tidak lihat ape yg sedang berlaku di palestin...
lu pk la sndiri...










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...