Wednesday, August 17, 2011

Hotel Angkasa Lepas.

Anda pernah ada impian untuk pergi ke angkasa lepas..Nah!..sebuah syarikat dari negara Russia bernama Orbital Technologies telah menyiarkan beberapa lukisan berkonsep Stesen Angkasa Komersil. Stesen ini bakal menjadi sebuah hotel bg pelancong yang mempunyai impian untuk ke angkasa lepas. Nak tahu kos seorang untuk ke stesen ni? Kos untuk ke stesen ini menelan belanja $410,000 seorang manakala kos penginapan untuk 5 hari menelan belanja $165,000..dan dijangka akan beroperasi menjelang 2016..So korang nak pergi ke stesen ni..sediakan $575,000 bersamaan RM 1.7 juta..kalu ada impian nak pergi ke stesen ni..start menabung dari sekarang..



Tuesday, August 16, 2011

Hard Disk Pertama Di Dunia..

Kalau kita tengok sekarang hardisk macam-macam hard disk yang kita boleh jumpa..untuk notebook yang bersaiz 2.5" manakala 3.5" untuk hard disk PC..kapasiti?..jangan cerita la..dah tak main la 128MB, 256 MB..sekarang ni.dh cecah 1 Terabyte..fuuhh!!..besar tu..tapi pernah tak kita terfikir..macam mana rupa hard disk pertama yang dikeluarkan..berapa kapasitinya..berapa harganya..

Hard disk pertama dikeluarkan oleh IBM pada 4 september 1956, diberi nama 305 RAMAC.. Harga sebuah har disk ni bernilai $250, 000..manakala kapasiti untuk hard disk ini adalah cuma 5MB..apa 5MB?..terkejut bukan..dengan saiz ni pada masa kini..kita cuma mampu simpan 1 atau 2 lagu dalam format MP3..dan yang paling dasyhat..berat hard disk ni 1 TAN!!!..ni kena angkut dengan lori ni..



Wednesday, August 10, 2011

Untuk Peminat Android..


Monday, August 8, 2011

Renungan Bulan Ramadhan.

"Jangan terlalu asyik memikirkan dunia yang sementara hingga kita lupa akan akhirat yang kekal selamanya.."
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...