Monday, December 19, 2011

Top 10 most Expensice Sports Cars in The World

Saturday, December 17, 2011

Top 10: Most Popular Car in The Future




Wednesday, November 16, 2011

Apa itu Bell's Palsy?

Pernah tak anda dengar penyakit bell's palsy? pasti ada yang pernah dengar dan ada yang baru dengar.

Bell's Palsy adalah penyakit kelumpuhan saraf muka yang menyebabkan ketidakmampuan mengawal otot muka pada sisi yang terkena. ianya bersifat sementar. ada beberapa kemungkinan yang menyebabkan kelumpuhan ini seperti barah otak, stroke dan penyakit lyme. penyakit ini dinamakan sempena ahli anatomi yang menemuinya pertama kali iaitu Sir Charles Bell berasal dari Scotland. Penyakit ini berkaitan dengan kerosakan saraf. ianya boleh didapati dalam 2 diantara 10,000. sebab penyakit ini masih tidak dapat dijelaskan.

Penyakit ini tiada rawatan. 85% akan sembuh dalam masa 3 minggu manakala selebihnya mengambil masa 3 - 6 bulan walaupun tidak sepenuhnya. antara masalah penyakit ini adalah
 kesukaran untuk menutup kelopak mata.
  • perubahan dan luahan muka (contohnya menggerenyot muka)
  • kesukaran ketika makan dan minum
  • melelehkan air liur kerana tidak dapat mengawal otot muka
  • kelopak mata atau sudut mulut yang lemah
  • mata atau mulut yang kering
  • rasa tegang di muka atau rasa ditarik ke sebelah satu lagi
  • kelumpuhan muka pada satu bahagian yang menyukarkan untuk menutup satu mata
  • sakit kepala
  • kehilangan deria rasa
  • sakit di belakang atau di depan telinga
  • kepekaan kepada bunyi terjejas pada bahagian yang terkena penyakit
  • gerenyetan di muka
  • rasa lemah di muka

Wednesday, November 2, 2011

Jumlah Kematian Akibat Kekejaman Amerika

Tuesday, November 1, 2011

Fakta Menarik Tentang Negara China

Menara Lego Tertinggi di Dunia.

Menara lego tertinggi di dunia telah berjaya dibina menggunakan 50,000 kiub lego. Menara ini telah didirikan di Sao Paolo,Brazil. Struktur menara lego ini disokong oleh wayar khas bagi mengelakkan daripada runtuh dan kren terpaksa digunakan untuk proses pencantuman antara kiub-kiub lego ni. Yang menariknya, menara lego ini dibina oleh kipas-susah-mati atau bahasa inggerisnya die hard fan lebih dari 6,000 orang dan majoriti dari buruh-buruh lego ini adalah kanak-kanak.

Pihak dari lego telah menghantar wakil iaitu pereka dari Denmark untuk memastikan menara ini mencapai ketinggian 102,333 kaki. Anda kenal Cafu? Bekas kapten pasukan bola sepak Brazil suatu ketika dahulu turut turun padang untuk meletak kiub terakhir pada menara lego ini. Ketinggian menara lego di Sao Paolo ini berjaya memecahkan rekod menara lego sebelum ini yang telah dilakukan di Chile pada tahun 2008 dengan perbezaan 10 inci. Untuk pengetahuan anda semua, menara lego pertama telah dibina di kota London pada tahun 1988 dengan hanya berketinggian 50 kaki.

 

Renungan - Adab

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat”

Monday, October 24, 2011

Bila Haiwan Boleh Bercakap.


Tuesday, October 18, 2011

My Heart Will Go On - Sungha Jung

Fingerstyle!!


Workstation yang Cool dan Gempak.

Teringin nak ada workstation macam ni..






Sunday, October 16, 2011

Nikolai Shurygin - Pelukis yang gempak

Nikolai Shurygin lahir pada tahun 1957 di Kimry,Rusia. Ini bermakna, umur si Nikolai ni sama baya dengan tahun kemerdekaan kita iaitu 54 tahun. Pada tahun 1979, beliau telah menghabiskan pengajian di Moscow School dalam bidang arts design. Ketelitian karyanya telah mendapat perhatian kerana hasil kerja yang sangat menakjubkan. Lukisan yang dilukis oleh Nikolai sangat realistik di setiap karya yang dicipta beliau.



Saturday, October 15, 2011

Basikal Transformer.

Basikal yang kelihatan seperti transformer ni sangat hebat. Basikal ni menggunakan tenaga elektrik untuk bergerak. Apa yang cool nya, basikal ni bila tidak digunakan kita boleh lipat basikal ni menjadi bentuk robot untuk disimpan. Harga sebuah basikal ni dianggarkan dalam RM 7000++..





Friday, October 14, 2011

Hotel Kapsul.

Hotel kapsul merupakan sebuah hotel yang unik untuk lelaki di Jepun yang asyik sibuk dengan kerja dan tak ada masa nk balik rumah. Ianya merangkumi satu blok yang kecil yang dilengkapi dengan TV, Wireless Internet, cermin dan alarm clock. Bilik ini berada didalam kedudukan sebaris dan dua tingkat. Setiap pengunjung akan diberi satu loker untuk mereka menyimpan barang-barang mereka manakala bilik air pula mereka kena kongsi. Harga semalam untuk bilik kecil ni adalah dari USD$ 30 sehingga USD$ 50. Hotel kapsul kini mula dibuka di Shanghai dan Poland.







Thursday, October 13, 2011

Mari Uji Kesihatan Mata Anda.


Perhatikan imej diatas..
Jika anda melihat imej diatas bergerak bermakna mata anda normal.
Jika tidak..baik anda pergi ke hospital buat pemeriksaan mata.

Fakta Menarik Yang Anda Perlu Tahu.


Wednesday, October 12, 2011

Menara Anara Di Dubai

Selepas Burj Dubai satu lagi mercu tanda akan dibina di Dubai. Menara baru ni dipanggil Menara Tower dan tinggi menara ni kurang 500 kaki dari Burj Dubai yang memnpunyai ketinggian 2150 kaki. Menara ni ad keunikan dari reka bentuknya terutama sekali bahagian kipas yang besar di bahagian atas.

Di tengah - tengah kipas ini akan menjadi satu hub yang berdinding dan bersiling kaca mengandungi restoran paling mewah didunia. Kipas besar ni tak boleh berpusing macam kincir angin.

Menara ni bakal mengandungi 300 unit pangsapuri yang super-mahal, 250 bilik hotel yang mewah dan juga taman setiap 27 tingkat.





Thursday, September 22, 2011

Fakta Menarik Tentang Otak..



Friday, September 9, 2011

Jalan Raya Berlipat.

Anda pernah lihat jalan raya yang anda lalu tiba-tiba merekah dan berlipat. Jalan di Kota Mianyang, Sinchuan, China yang terletak di sebelah Barat Kota Miayang retak akibat kerana suhu tinggi. Jalan raya itu bukan sahaja retak malah melengkung seolah-olah terlipat setinggi 50 cm.


Thursday, September 8, 2011

Pilihan Hati: Si A atau Si B?

Assalamulaikum wbt.

Tajuk entri kali ini agak berlainan dari tajuk yang selalu aku post atau tulis. Tiba-tiba aku teringin nak tulis satu entri yang luar dari kotak pemikiran aku sendiri. Dari tajuk entri, aku pasti semua orang tahu ianya berkaitan dengan soal jodoh.

Membuat pilihan jodoh adalah satu perkara yang sukar kerana setiap orang yang kita ingin pilih mempunyai kelebihan serta kebaikan masing-masing. Kadang kala kelemahan yang terdapat pada pilihan hati kita, membuatkan kita berhati-hati serta bimbang dalam membuat pilihan.

Apa yang penting adalah usaha kita untuk mengetahui latar belakang insan yang kita ingin jadikan teman hidup. Kita bukan ingin mencari kesempurnaan tetapi untuk mencari bakal teman hidup memerlukan persediaan yang penting.Seeloknya kita berbincang dengan ibu bapa kita atau orang -orang yang mempunyai ilmu dalam hal-hal yang berkaitan dengan soal jodoh. Bukan kita meminta untuk orang lain membuat keputusan buat diri kita tetapi mendapatkan pandangan agar kita dapat memilih teman hidup dengan lebih teliti.

Setiap orang pasti akan terbit persoalan di hati masing-masing dikala kita ingin membuat pilihan. Lantas melahirkan satu perasaan dimana kita berasa takut dalam membuat keputusan untuk pernikahan. Bukankah kita telah diajar oleh Rasulullah s.a.w untuk melakukan solat istikharah jika mendapat kesulitan dalam membuat pilihan. Percayalah bahawasanya, Allah sentiasa bersama-sama dengan orang yang selalu melakukan kebaikan dan juga yang sentiasa ingin berubah kearah kebaikan.

Disaat waktu ini, kita berusahalah untuk mencari calon suami/isteri yang beriman. Suami/isteri yang baik tidak semestinya memiliki pasangan yang baik bahkan pasangan hidup kita boleh sahaja menjadi ujian dalam hidup kita. Oleh itu, telah menjadi tanggungjawab kita untuk saling lengkap-melengkapi antara satu sama lain dan memberi tunjuk ajar dalam memimpin keluarga yang dibina ke jalan yang di redhai Allah.

Tuesday, September 6, 2011

Renungan - Nasihat

"Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. Teman yang paling akrab adalah AMAL. Pengawal peribadi yang paling waspada adalah DIAM. Bahasa yang paling manis adalah SENYUM. Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK."

Monday, September 5, 2011

10 Kereta Api Paling Laju


Kereta Api..Semua orang kenal pengangkutan awam ni dan digunapakai sejak dari dulu lagi..Mungkin kerana tambang untuk naik kereta api ni murah dan tak ada trafik jam kat tengah-tengah landasan. Nah!..aku nak kongsi 10 kereta api yang laju kat dunia ni..

10)Russia


 Kereta Api: Siemens Velaro RUS
Kelajuan: 175 mph
Kapasiti: 600 orang
  
Siemens Velaro merangkumi laluan dari Moscow ke St. Petersburg. Operasi kereta api ini bermula pada Disember 2009. Kereta api buatan Jerman ni boleh mencapai kelajuan maksimum sehingga 155 batu sejam tetapi telah memecahkan rekod kelajuan maksimum sehingga 175 batu sejam pada satu ujian dalam tahun 2009.

9)Taiwan

 Kereta Api: THSR 700T

Kelajuan: 186 mph

Kapasiti: 989 orang
 
 Kereta api dari negara Taiwan ini telah menelan belanja sebanyak $ 1.8 billion dan merupakan projek pembiayaan sendiri terbesar didunia. Dengan kereta api ini. perjalana dari northern capital of Taipei ke southern city of Kaoshiung berjaya disingkatan dan perjalanan yang sebelum ini memakan masa 4 jam lebih menjadi 90 minit..

8)Korea Selatan.



 Kereta Api: KTX-II
Kelajuan: 190 mph

Kapasiti: 965 orang
Di Korea Selatan kereta, KTX atau Korea Train Express boleh membawa lebih 100 ribu penumpang setiap hari ke destinasi yang dituju. Ianya telah diperkenalkan pada tahun 2004 dan kereta api ini mampu menjimatkan masa perjalanan dari Kota Seoul ke Bandar Perlabuhan Busan dalam masa 2 jam 45 minit, yakni separuh dari masa yang digunakan untuk sampai kedua - dua destinasi ini.

7)United Kingdom.


Kereta Api: Eurostar 3313/14
Kelajuan: 208 mph

Kapasiti: 750 orang

Eurostar mula beroperasi pada tahun 1994 dan kereta api ini menghubungkan England dengan bandar di France dan juga Belgium melalui terowong bawah tanah yang dikenali sebagai Chunnel. Ianya menghubungkan seluruh Eropah dan telah mencatatkan rekod kereta api paling laju di Britain dengan kelajuan 208 mph pada tahun 2003

Wednesday, August 17, 2011

Hotel Angkasa Lepas.

Anda pernah ada impian untuk pergi ke angkasa lepas..Nah!..sebuah syarikat dari negara Russia bernama Orbital Technologies telah menyiarkan beberapa lukisan berkonsep Stesen Angkasa Komersil. Stesen ini bakal menjadi sebuah hotel bg pelancong yang mempunyai impian untuk ke angkasa lepas. Nak tahu kos seorang untuk ke stesen ni? Kos untuk ke stesen ini menelan belanja $410,000 seorang manakala kos penginapan untuk 5 hari menelan belanja $165,000..dan dijangka akan beroperasi menjelang 2016..So korang nak pergi ke stesen ni..sediakan $575,000 bersamaan RM 1.7 juta..kalu ada impian nak pergi ke stesen ni..start menabung dari sekarang..



Tuesday, August 16, 2011

Hard Disk Pertama Di Dunia..

Kalau kita tengok sekarang hardisk macam-macam hard disk yang kita boleh jumpa..untuk notebook yang bersaiz 2.5" manakala 3.5" untuk hard disk PC..kapasiti?..jangan cerita la..dah tak main la 128MB, 256 MB..sekarang ni.dh cecah 1 Terabyte..fuuhh!!..besar tu..tapi pernah tak kita terfikir..macam mana rupa hard disk pertama yang dikeluarkan..berapa kapasitinya..berapa harganya..

Hard disk pertama dikeluarkan oleh IBM pada 4 september 1956, diberi nama 305 RAMAC.. Harga sebuah har disk ni bernilai $250, 000..manakala kapasiti untuk hard disk ini adalah cuma 5MB..apa 5MB?..terkejut bukan..dengan saiz ni pada masa kini..kita cuma mampu simpan 1 atau 2 lagu dalam format MP3..dan yang paling dasyhat..berat hard disk ni 1 TAN!!!..ni kena angkut dengan lori ni..



Wednesday, August 10, 2011

Untuk Peminat Android..


Monday, August 8, 2011

Renungan Bulan Ramadhan.

"Jangan terlalu asyik memikirkan dunia yang sementara hingga kita lupa akan akhirat yang kekal selamanya.."

Sunday, July 31, 2011

Selamat Meyambut Ramadhan Al-Mubarak..

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak kepada seluruh umat islam di dunia.
Moga ramadhan kali ini berlalu dengan penuh makna. Mari kita sama-sama meningkatkan amalan ibadah kita dibulan yang mulia ini.

Monday, July 25, 2011

Pulau Tuvalu.

Pulau Tuvalu atau lebih dikenali sebagai Ellice Island adalah gugusan pulau daripada 9 gugusan pulau yang terletak di Lautan Pasifik diantara Hawaii dan Australia. Negara yang berjiran dengan pulau ini adalah Kiribati, Nauru, Samoa dan Fiji. Keluasan pulau ini hanya 26 kilometer persegi dan berada hanya pada 4.5 meter dari aras laut. Pulau ini akan tenggalam dari peta dunia dan dijangkakan 50 tahun akan datang. Ini kerana peningkatan paras laut dunia akibat dari pemanasan global yang sedang melanda dunia.










Friday, July 22, 2011

32 "Rahsia Israel" yang Patut Kita Tahu.


1. Tahukah anda bahawa selain bangsa yahudi, tidak dibenarkan membeli atau menyewa tanah di Israel?

2. Tahukah anda bahawa setiap bangsa yahudi yang ada di setiap Negara di seluruh dunia menjadi warga Negara Israel secara automatik? Sementara warga Palestin yang lahir di tanah negerinya sendiri sejak puluhan abad yang lalu terus diusir ke luar dari Palestin?

3. Tahukah anda bahawa penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel harus menggunakan kenderaan yang dicat dengan warna khas untuk membezakan antara bangsa yahudi dan bukan yahudi?

4. Tahukah anda bahawa Jerusalem bahagian timur, Tebing Barat, Gaza dan dataran tinggi Golan dianggap oleh masyarakat antarabangsa khususnya barat dan Amerika sebagai kawasan yang dijajah Israel dan bukan merupakan sebahagian daripada Israel?

5. Tahukah anda bahawa Israel memperuntukkan 85% air bersih hanya untuk bangsa Yahudi dan membahagikan 15% sisanya untuk seluruh penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel? Secara realiti, Israel memperuntukkan 85% air bersih hanya untuk 400 penduduk yahudi di Hebron, sementara 15% sisanya diberikan kepada 120 ribu penduduk Palestin di daerah itu?

6. Tahukah anda bahawa Amerika menyalurkan dana 5 billion US dari penghasilan hutangnya setiap tahunnya untuk menyumbang kepada Israel?

7. Tahukah anda bahawa Amerika terus memberikan bantuan ketenteraan kepada Israel sebesar 1,8 billion US setiap tahunn? Dan tahukah anda bahawa jumlah sebesar itu sama dengan sumbangan Amerika kepada seluruh Negara di benua-benua Afrika?

8. Tahukah anda bahawa Israel juga menunggu bantuan perang tambahan sebesar 4 billion US dari Amerika yang terdiri dari pesawat pejuang F16, Apache dan Blackhawk? Dan kerana Amerika merupakan Negara gabungan utama bagi Israel, maka ia wajib memberikan semua kemudahan yang diminta Israel untuk menjamin kewujudannya.

9. Tahukah anda bahawa kerajaan Amerika telah menekan Kongres tentang pelanggaran Israel dalam penggunaan senjata yang mereka sumbangkan? Khususnya pada tahun 1978, 1979 dan tahun 1982 pada perang di Lubnan dan penggunaan senjata nuklear pada tahun 1981.

10. Tahukah anda bahawa Israel adalah satu-satunya Negara di Timur Tengah yang menolak menandatangani larangan pembangunan senjata nuklear? Dan menolak Pasukan Siasatan PBB untuk memeriksa tempat persembunyian nuklearnya?

11. Tahukah anda bahawa sebelum Israel wujud pada tahun 1948, mereka telah memiliki kilang pengembangan senjata nuklear?

12. Tahukah anda bahawa Pegawai Tinggi Israel di Jabatan Tentera mereka mengakui secara terang-terangan bahawa tentera Israel membunuh semua tahanan perang Palestin tanpa proses pengadilan?

13. Tahukah anda bahawa Israel telah menyerang tempat kediaman Diplomat Amerika dan menyerang kapal perang Amerika Liberty di perairan antarabangsa pada tahun 1967? Walaupun serangan itu membunuh 33 tentara Amerika dan melukai 177 lainnya, tetapi Amerika sama sekali tidak melakukan sebarang tindakan terhadap Israel? Hanya dengan alasan bahawa tentera Israel tersalah sasaran? Bayangkan kalau serangan itu dilakukan oleh Negara Islam?

14. Tahukah anda bahawa Israel merupakan Negara yang paling banyak mengabaikan resolusi negara PBB? Jumlah resolusi yang diabaikan oleh Israel mencapai 69 buah. Bayangkan seandainya satu Negara Islam mengabaikan 1 resolusi PBB, apa yang akan dilakukan oleh Amerika?

15. Tahukah anda bahawa pemerintah Israel menggunakan system politik pemeliharaan terhadap identiti rakyat yahudi agar tetap menjadi warga Negara itu?

16. Tahukah anda bahawa Mahkamah Agung Israel telah menetapkan Perdana Menteri Ariel Sharon sebagai terkecuali dalam kes pembunuhan Shabra dan Syatilla pada 16 September 1982 di Lebanon yang telah membunuh lebih dari 1000 orang Palestin terdiri dari anak-anak, wanita dan orang tua?

17. Tahukah anda bahawa pada tarikh 20 Mei 1990, seorang tentera Israel menyuruh para pekerja Palestin yang sedang menunggu bus di Halte untuk duduk berbaris di atas tanah, setelah itu ia menembak mereka dari jarah setengah meter? Tahu pulakah anda bahawa pemerintah Israel menyatakan tentera itu tidak bersalah dan bahkan mendapat penghargaan khusus dari pemerintah Israel?

18. Adakah anda tahu bahawa sehingga tahun 1988, semua kilang dan pejabat di Israel hanya boleh melampirkan keterangan pekerjaan dengan kata-kata: “pekerjaan hanya untuk bangsaYahudi”, ” pekerja hanya boleh dipilih dengan syarat dia berbangsa Yahudi”?

19. Tahukah anda bahawa Jabatan Luar Negeri Israel membayar 6 jabatan media Amerika untuk menerbitkan imej positif Israel kepada masyarakat Amerika dan Eropah?

20. Tahukah anda bahawa Sharon mengajak Parti radikal Molodeit untuk menjadi gabungan utama dalam kabinetnya? Padahal parti itu beridealogi radikal dengan tujuan untuk membesihkan Israel dari luar kawasan yahudi dan pengusiran secara paksa seluruh warga Palestin dari Israel?

21. Tahukah anda bahawa Perdana Menteri Israel pertama, David Ben-Gorion sepakat dengan langkah pengusiran secara paksa seluruh rakyat arab dari Israel?

22. Tahukah anda bahawa Rahib besar di Israel Ofadya Yosef yang juga pengasas Parti Syas (parti ketiga terbesar di Israel) menyokong aksi tentera Israel untuk membunuh warga Palestin?bahkan ia mengeluarkan fatwa radikal pada hari raya paskah yang lalu dalam wawancaranya di sebuah rangkaian radio terbesar di Israel: “Tuhan akan membalas semua kejahatan warga arab, Tuhan akan menghancurkan keturunannya, menghabiskannya dan menghancurkan tanahnya dan Tuhan akan membalas mereka dengan azab yang pedih. Oleh itu dilarang semua bangsa yahudi untuk memberikan rasa kasih sayang kepada warga arab, dan wajib bagi setiap yahudi untuk menembak mereka dan senjatanya hendaklah dihalakan ke arah dada dan kepala setiap warga arab untuk menghabiskannya, kerana mereka itu makhluk yang jahat dan terkutuk “… …

23. Tahukah anda bahawa pelarian Palestin terbesar di dunia?

24. Tahukah anda bahawa penduduk Kristian Palestin bersatu dengan penduduk Palestin muslim untuk melawan penjajah yahudi?

25. Tahukah anda, walaupun Mahkamah Agong Israel sudah mengeluarkan keputusan pelarangan penyeksaan dalam proses pemeriksaan, tetapi Shinbet (Badan perisik Israel) tetap terus menyeksa setiap pejuang Palestin dalam proses pemeriksaannya?

26. Tahukah anda bahawa walaupun Israel terus mengganggu proses belajar mengajar dan merosakkan seluruh prasarana pendidikan penduduk Palestin, tetapi penduduk Palestin tetap menjadi Negara terbesar di dunia yang penduduknya bergelar doktor falsafah. Hal ini dilihat dari jumlah purata penduduknya.

27. Tahukah anda bahawa setiap manusia mempunyai hak yang sama yang dijamin oleh undang-undang HAM antarabangsa yang diterbitkan pada tarikh 10 Disember 1948? Tetapi tahukah anda bahawa undang-undang itu sama sekali tidak berlaku bagi penduduk Palestin? kerana dihalang dengan ditandatangani oleh perikatan OSLO?

28. Tahukah anda bahawa majoriti buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan bahawa serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri mereka?

29. Tahukah anda bahawa Israel sebagai Negara penjajah sama sekali tidak terikat dengan konvension Geneva untuk menjaga hak-hak dan keselamatan warga awam Palestin?

30. Tahukah anda bahawa perintah Perdana Menteri Israel Ariel Sharon sudah tidak dituruti lagi oleh tentera Israel? Salah satu contohnya adalah ketika ia melarang tentera Israel untuk melakukan genjatan senjata dan dilarang menembak, tetapi tentera Israel terus menyerang, menembak rakyat awam Palestin dan menghancurkan tempat tinggal mereka. Insiden paling memilukan andalah pembunuhan tiga wanita Palestin, padahal mereka sedang berada dalam khemah pelariannya?

31. Tahukah anda bahawa Israel terus melakukan pebagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al-Aqsa dan Qubah As-Sakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?

32. Tahukah anda bahawa Presiden Afrika Selatan Nelson Mandela mengatakan bahawa Israel adalah Negara rasisme dan apartheid seperti keadaan Afrika Selatan sebelum beliau memerintah?

Tuesday, July 19, 2011

Palestin Tak Pernah Gentar!

Assalamualaikum..
Untuk beberapa minggu ni..aku telah meluangkan masa untuk membaca sebuah buku bertajuk Palestin Tak Pernah Gentar. Buku ni dikarang oleh dua penulis; Zulkifli Mohamad Al-Bakri & Fatimah Syarha Mohd Noordin. Setakat ni hampir separuh dari buku ni aku dah baca. Apa yang menarik tentang buku ni. ianya mendedahkan situasi sebenar yang sedang dihadapi oleh umat islam di bumi palestin. Didalam buku ni juga ada menceritakan sejarah sebenar bangsa yahudi dan juga konspirasi-konspirasi bangsa yang angkuh serta bongkak ini. Seperti kita tahu, didalam Al-Quran sendiri ada menceritakan betapa angkuhnya bangsa ini kerana mereka percaya bahawa mereka adalah bangsa pilihan tuhan. Mereka juga bangsa yang sentiasa memungkiri janji. Kitab Talmoud, kitab yang diguna pakai oleh bangsa yahudi pada masa kini. Didalam kitab ada menunjukkan bahawa betapa ekstrimnya bangsa ini.

Antaranya:
1. ketaatan melampau terhadap para rabbi.
2. yahudi bebas melakukan jenayah asalkan ditempat orang.
3. menganiaya seorang yahudi hukumnya bunuh.
4. dibenarkan menindas orang yang bukan yahudi.
5. lembu orang yahudi bebas mengganas dan tidak boleh dilukai.
6. orang yahudi boleh mencuri barang milik orang bukan yahudi.
7. orang yahudi bebas merompak atau membunuh orang bukan yahudi.
8. orang yahudi boleh berdusta kepad orang bukan yahudi.
9. orang bukan yahudi ialah haiwan dibawah darjat manusia.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...