Friday, February 17, 2012

Home » , , , » Nama Tempat Terpanjang Di Dunia.

Nama Tempat Terpanjang Di Dunia.

Selalunya kita selalu dengar nama orang yang panjang-panjang tapi pernah tak kita terfikir, tempat atau sesuatu kawasan yang mempunyai nama terpanjang. Malah panjang nama tempat tu sangat dahsyat sehingga tak tercapai dek akal. Nah, ni la nama tempat yang terpanjang kat dunia. Cuba korang sebut. Mau terbelit lidah korang nak sebut nama tempat ni. Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu ni terletak di Poranghau, New Zealand. Nama tempat ni mempunyai 85 huruf roman dan ianya adalah nama bagi bukit yang berketinggian 305 meter.







2 comments:

Fatin Aliyya said...

tau takpe.senior ak ada ckp ada satu tmpt dkt nz pnjg mcm ketapi namanya.dorng dh smp, kitorg geng2 junior je belum jejak tanah kt situ lag.hehe :)

Muhammad Afiq said...

agak2 kalu naik teksi n nak pg ke tempat tu..macam mane penumpang tu nak sebut nama tempat tu kat pemandu teksi..mesti berbelit2 lidah..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...