Friday, June 17, 2011

Home » , , » 7 Makanan Paling Mahal Di Dunia.

7 Makanan Paling Mahal Di Dunia.

Kalau kita makan kat kedai makan. Kata kan la korang order nasi goreng kampung dengan teh o ais. Dah puas makan, kenyang tak ingat. Lepas tu anda mintak tokeh kedai makan kira. Lepas di tambah, di diskaun, Jumlah keseluruhan Rm 10. Apa perasaan korang. Mesti macam nak bakar kedai tu kan. Untuk nasi goreng kampung dengan teh o ais serius tidak berbaloi. Tapi pernahkah anda terfikir makanan yang harganya, dah boleh beli kereta honda civic sebiji. Dah boleh bayar ansuran rumah bulan-bulan & juga dah boleh buat duit hantaran nak kahwin. Jom kita tengok, makanan paling mahal kat dunia. Aku rasa lepas korang tengok harga makanan ni, mesti korang geleng kepala.

1.The Zillion Dollar Fritatta.
      Harga: $1000 (RM 3026.65)

2.Matsutake Mushroom 
Harga: $2000(RM 6053.31)/kilo

3.Italian White Alba Truffle
Harga:$160,406(RM 485493.37)/kilo

4.Kobe Beef 
Harga:$770(RM 2330.52)/kilo

5. Grand Opulence Sundae 
Harga: $1000 (RM 3026.65)

6.Almas White Caviar 
Harga: $25,000(RM 75666.34)/kilo 

7.Samundari Khazanah 
Harga: $2000(RM 6053.31)

Amacam. Anda berani nak cuba?

2 comments:

SoLy SoLicious said...

rela makan nasi, dengan budu aje lah..lagi sedap..hehe

Muhammad Afiq said...

hehe..tau xpe..tgk harga makanan ni..boleh pengsan..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...